Žraločia plutva na Cabrillo Hwy

Naše cestovanie autom po západe Ameriky pokračuje po Cabrillo Highway smerom do San Francisca. Chceli sme sa držať čo najviac popri pobreží, pretože tá cesta bola absolútne dokonalá! Človek sa cíti úplne ako v tých videoklipoch, kde idete v aute, hudbu máte pustenú naplno, vietor vám fúka do vlasov, kým sa popri vás mihá pobrežie toho najmodrejšieho oceánu, dlhé pláže, mohutné skaly, zrázy, vlny, surferi, majáky..

5243

Nemohli sme samozrejme obísť jednu z mnohých “hviezdičiek” v Maťovom zozname na Google Maps, ktorou bol Shark Fin Cove (skala v podobe žraločej plutvy). Bola umiestnená v nádhernej zátoke s plážou, kde boli snáď dvaja ľudia. Cesta k nej viedla po takej prašnej cestičke, auto sme nechali zaparkované pri hlavnej ceste. Bolo treba zostúpiť dole do zátoky cez rôzne krovie, korene, zeliny, ale zvládli sme to 🙂 .

Pláž bola ako z obrázku, vlastne celé to tam pôsobilo krásne. To, že sa to celé nachádzalo v zátoke a bolo to kryté okolitými skalami, tomu dodávalo jedinečnú atmosféru.

Jediná škoda bola, že voda v celej Kalifornii bola studenáá, takže kúpanie z našej strany neprichádzalo do úvahy. Navyše, tu pri Shark Fin Cove bol pomerne silný príboj a verím tomu, že keby sa nejakým zázrakom do tej vody dostanem, silný prúd by ma vcucol do oceánu a už by sa mi nepodarilo dostať von.

1011131415161217

Pokračujeme v ceste. Neplánovane zastavujeme neďaleko majáku Pigeon Lighthouse, ktorý sme videli už z diaľky. Je to jeden z najkrajších majákov, aké sme videli. Nie len kvôli majáku ako takému, ale hlavne kvôli okoliu a celkovému dojmu. Hoci silno fúkalo a bolo zamračené, práve to mu dodávalo na celkovej atmosfére, a my sme boli nadšení.

1819202122

Ale prejdem k inej téme. Je to téma, ktorá nám aj na cestách robila asi najväčšie problémy. Ide o sprchu. Nerada o tom hovorím, pretože ten, kto nezažil, ten nevie. A ten , kto zažil, tak presne vie, o čom hovorím. Jednoducho nie všade je možnosť sprchy, keď spíte v aute, a nie v hoteli alebo v karavane.

Každý, kto sa vyberie na takýto trip, musí počítať s tým, že sa na istý čas musí vzdať určitého komfortu. Ja som s tým bola v pohode. V pohode tri dni. Potom som začala byť nervózna. A sprcha byť musela, aj keby mi mal Matej nejakú studňu vykopať lopatou. Takže naše doťahovačky sa opakovali v pravidelných 4denných intervaloch :D.

Dnes bol ten deň. Deň štvrtý. Deň sprchy, dôvodu, prečo som ráno vstala a čo mi dodá silu na ďalšie tri dni 😀 Samozrejme srandujem. Ale ten pocit je po troch dňoch ako znovuzrodenie. Nikdy som si to viac nevážila a neužila ako na tomto našom výlete.

Keďže sme mierili do San Francisca, tam bude možnosť na osprchovanie sa najmenšia. Takže to musíme dať ešte po ceste tam. Uvideli sme tabuľu KOA Campground, čo je sieť kempov, nazvime to “na úrovni”.

untitled

Ich kempy sa skôr podobajú na dovolenkové destinácie, máte tam naozaj všetko, je to tam upravené, voda, elektrina, internet, niekedy sauny, ihriská..proste krása. Samozrejme si za to aj krásne zaplatíte :).

Tu ale končila všetka sranda a moja túžba nájsť sprchu s teplou vodou už bola za bezpečnou hranicou. A Matej to už vedel. Privítal nás vrátnik a po krátkom vysvetlení, že by sme sa chceli iba osprchovať, samozrejme za poplatok (väčšina kempov ponúka takúto možnosť), na nás stále iba pozeral. Asi nie je na takýchto low-cost cestovateľov zvyknutý :D.

Zrazu nám podal parkovaciu kartičku,  ktorú si máme založiť za okno auta, aby sme mohli byť v kempe ako návštevníci a navigoval nás ku sprchám – na tajňáša 🙂 . Očistný rituál sme úspešne zvládli a celí blažení sme chceli milému vrátnikovi poďakovať a dať mu za ochotu aspoň pár dolárikov, no pri odchode tam už nebol. Nevadí, určite sa mu to raz vráti 🙂 .

Pomaly sa zotmelo a my sme mali vyhliadnutý spací spot cez CalTrans mapy (http://www.dot.ca.gov/cttravel/carestareas.html), ktoré ukazujú miesta v Kalifornii, kde sa nachádzajú tzv. rest area pri diaľniciach, kde je povolené zostať 8 hodín, takže tam môžete teoreticky “prespať”.

b9323211611z.1_20160802223439_000_g6ff6phiu.1-0
capture

Mohlo nás napadnúť, že o 22:00 to tam bude už asi plné, ale to nás žiaľ nenapadlo. Po príchode zisťujeme, že je auto na aute, obsadené boli aj miesta, ktoré neboli určené na parkovanie. Objavili sme jedno POSLEDNÉ miesto. Super, máme šťastie, asi práve niekto odišiel. Boli sme veľmi unavení, umyli sme si zuby a hneď zaspali.

0:30 po polnoci nám niekto začne silno búchať na auto a svieti baterkou dovnútra. Skoro som dostala infarkt. Toto bolo prvýkrát od začiatku nášho tripu, čo sa nám také niečo stalo. A to sme na ceste už skoro tri týždne. Budím Mateja, ten najprv nechápe, no veľmi rýchlo pochopil.

Je to strážnik diaľničnej hliadky (Highway Patrol) alias Semir Gerkan, ktorý nám hovorí: “Nechcem vás buzerovať, ale stojíte na mieste pre našu hliadku. Musím vás poprosiť odísť z tohto miesta. Ak na tomto parkovisku nenájdete voľné miesto, tak je potom v San Franciscu ďalšie.” To bolo vzdialené dobrých 40 kilometrov. Rozospatí sme si presadli na predné sedačky, naštartovali a samozrejme žiadne miesto tam už nebolo.

Bolo nám jasné, že rovnaká situácia sa odohrá aj na druhej Rest Arei o 1:30 ráno, keď tam dorazíme. Jediná možnosť bola motať sa po San Franciscu o jednej v noci a hladať parkovanie vhodné na strávenie noci. Blúdili sme uličkami (viete ako vyzerajú tie ich uličky, môžete si vybrať, či chcete spať dole hlavou a hore nohami alebo hore hlavou a dole nohami). Bolo to naozaj ťažké niečo nájsť, kde by sme nebili naším autom so záclonkami ľuďom do očí, aby sme nestáli na mieste určenom pre rezidentov bytov, či nestáli na veľmi strmom mieste.

Nakoniec sme to nechali niekde medzi domčekmi na nejakom sídlisku s jemným sklonom smerom nadol. Nemali sme na výber a boli sme naozaj veľmi unavení. Budík sme nastavili na 6:00, aby sme sa ráno čím skôr vyparili, ako smrad.. To sme ešte nevedeli, že smrad v San Franciscu sa len tak nevyparí… Ale to nabudúce ;).