Víkend v Toskánsku – Florencia, Pisa

Výlet na predĺžený veľkonočný víkend do Talianska sme zahájili už asi štandardne, na letisku Schweachat vo Viedni. Z predošlého tripu do Portugalska sme už mali vytipované sedačky a takzvané spacie spoty, keďže náš let nám presunuli z večera na 6:30 ráno.

Už minule som si hovorila, že toto je poslednýkrát, čo som dolámaná a nevyspatá nocovala na letisku, a vidíte – sme tu opäť 😀 .

Túžba navštíviť Pisu a hlavne čarovnú Florenciu bola silnejšia ako čokoľvek iné. Navyše, využiť veľkonočné sviatky, zobrať si deň voľna a mať krásne štyri dni na prechádzky po historickom centre mesta, jedenie vynikajúceho jedla a pitie vína, to sa len tak neodmieta 😉 .

Letenky boli relatívne za pár korún (samozrejme bývajú aj výhodnejšie, no my sme to potrebovali na konkrétny termín), myslím, že nás vyšla niečo okolo 60 €/osobu aj s desať kilovou batožinou.

Zbalili sme sa do batôžkov ako vždy, ja som si dokonca zbalila desať fľaštičiek tekutín, ako vždy, minimum vecí a až potom som si uvedomila, že máme batožinu aj do podpalubia, takže som si mohla zobrať vlastne čokoľvek 😀 sila zvyknu, no 😀 .

Leteli sme štandardnou nízkonákladovkou Laudamotion, aj tu si vždy hovoríme, že nikdy viac 😀 . Let trval iba niečo vyše hodinu, ktorú sme obaja prespali (Maťo výnimočne, u mňa je to klasika 😀 ).

Prileteli sme na mini letisko v Pise, kde sme hneď začali hľadať zastávku, odkiaľ ide transfer do Florencie (14 €/osoba). Možností na prepravu bolo viac, my sme si dopredu zarezervovali cez net spoločnosť Autostradale. Chvíľu sme strávili jej hľadaním, kým sme nezistili info, že sa miestnym, nazvime to “mini metrom s troma zastávkami” s názvom Pisa Mover, musíme dostať na ďalšiu zastávku, kde má táto spoločnosť základňu. Cesta trvala asi päť minút (cena cca 2 €/osoba).

Už z diaľky sme videli, že autobus sa chystá na odchod, tak nám bolo jasné, že minimálne hodinu-dve budeme musieť čakať na ďalší. Pridali sme do kroku a zlatý ujo šofér nás počkal, my sme naskočili a už aj sme sa viezli do Florencie v takmer prázdnom autobuse 🙂 .

Po príchode sme akútne potrebovali kávu a kus talianskeho jedla. Tak sa aj stalo a už sme aj cupitali peši do centra tohto nádherného historického mesta. Išli sme peši, pretože vzdialenosti sú tu naozaj pomerne malé ( v porovnaní s inými mestami, kde mestskú dopravu jenoducho využívať musíte, aby ste nestrávili trištrve dňa iba presúvaním sa).

DSC_0132DSC_3004DSC_3013DSC_3010DSC_2991DSC_2994DSC_3001

Niečo sme pochodili, porozhliadli sme sa po okolí a okolo 15tej sme prišli k hotelu Loggia Fiorentina (bol naozaj v podstate priamo v centre mesta).

DSC_0306DSC_0212DSC_0261

Zvoníme na zvonček staršej historickej budovy a nikto nám neotvára. Samozrejme, Itália = poobedná siesta, naozaj sme na to nejak pozabudli. Našťastie to mali vyšpekulované a v potvrdzujúcom emaily o ubytovaní sme mali aj číslený kód, prostredníctvom ktorého sme dvere vedeli otvoriť. Na recepcii nás čakala obálka s menom, v ktorej bol informačný list a kľúče od izby. Šikovne to mali vymyslené 🙂 .

Podvečer sme sa išli ešte pomotať do ulíc. Namierené sme to mali ku Katedrále Santa Maria del Fiore, kde boli davy ľudí.

DSC_0250DSC_0319DSC_0139DSC_0138DSC_0239DSC_3044DSC_0247DSC_0222DSC_0217DSC_3085DSC_0144DSC_0146DSC_3175

Pomalým tempom sme sa dostali až na námestie Piazza della Signoria, kde bola socha Dávida (nie originál samozrejme), no bolo tam čisté šialenstvo.

DSC_0255IMG_8425DSC_0265DSC_0267IMG_8405IMG_8403DSC_3093DSC_0281DSC_3096

Dalo sa čakať, že to jeden z nás vyriekne (Matej) – ráno dávame budík na pol šiestu, aby sme tam boli, keď tam nikto nebude.

Tak sa aj stalo, rozospatí, bez kávy a hladní sme sa vymotali z hotela do nádherných a prázdnych už takmer slnkom zaliatych ulíc.

DSC_3060DSC_0258DSC_0018DSC_0011

Pravdupovediac, myslela som si, že Taliani si ľúbia pospať, no tam to žilo, prevažne domácimi -všade sa čistili ulice, behali rôzne upratovacie autíčka, vykladal sa tovar, zvážali sa odpadky, pečivo začínalo rozvoniavať, no krása.

Na miestach, kde sme boli večer predtým, nebol takmer nikto. Prechádzali sme prázdnymi námestiami (sem-tam sme zahliadli nejaké ranné svadobné fotenie), štýlovými uličkami až k mostu Ponte Vecchio a boli sme veľmi spokojní so začiatkom dnešného dňa.

DSC_0026DSC_0024DSC_0014DSC_0002DSC_0006DSC_0039IMG_8440

Okolo deviatej ráno sme zhodnotili, že je čas vrátiť sa na ubytko, dať si raňajky a pokračovať v úspešnom ťažení dnešného dňa. Raňajky boli výborné (5 € pre oboch! :-O), odubytovali sme sa, navyše sme si mohli nechať batožinu tam, a neskôr sa pre ňu vrátiť, čo bolo výborné. Hotel jednoznače odporúčame, mali sme ho cez Booking, a za cenu 55€/noc pre oboch super ( hoci bola zdieľaná kúpeľňa pre viac izieb na chodbe, my sme tam nikoho ani len na chodbe poriadne nestretli).

Ďalšou zastávkou bolo námestie Piazzale Michelangelo s výhľadom na celú Florenciu. Trošku sme sa zapotili pri výstupe, no nebolo to nič tragické (deti nás obiehali, kondička už nie je to, čo kedysi 😀 ). Tu už bolo cítiť, že ľudia sú už hore a začínajú zapĺňať ulice.

DSC_0104DSC_0075DSC_0119DSC_0085DSC_3145DSC_0096DSC_3157DSC_0126

Kávička musela byť na každom kroku, ooo to bola káva 😀 .

Cestou späť k hotelu sme to dali inou cestou, aby sme videli čo možno najviac.

Ďalej nás čakal už iba transfer naspäť do Pise, kde sme mali ďalšie ubytovanie, tentoraz na dve noci. Keďže sme chceli mať istotu ubytovania, tak sme to aj tu riešili cez Booking, no toto ubytovanie (Start Line Airport Pisa) bolo obrovským sklamaním.

Bolo to niečo na štýl hostelu, resp. väčších bytových jednotiek so zdieľanými kúpelňami, nehovoriac o tom, že sme mali izbu tak 2,5 x 2,5 metra, žiadny check in, raňajky v cene boli tak suché toasty v obaloch a káva (aspoň, že to), dodatočné pýtanie si uterákov a aj tak sme dostali iba pre jedného, nemali sme vankúše, nevynesený smetný kôš na izbe..

No, čakali sme asi niečo iné.

Jemne zaskočení a zdeptaní sme sa vybrali pozrieť tú slávnu Šikmú vežu. Peši sme to mali tak pol hodinu chôdze od hotela. Aspoň, že poloha tohto “hotela” bola celkom fajn, od letiska to bolo tak päť minút peši.

DSC_3181DSC_3182DSC_3192DSC_0154DSC_0156DSC_3189DSC_0158DSC_0159DSC_3240DSC_0166DSC_0163DSC_3222DSC_0172

Na nádvorí, kde veža stála, nás privítalo množstvo ľudí, ktorí držali, podopierali, obijímali, dvíhali či preskakovali a množstvo iných neuveriteľných póz s touto stavbou. Bolo to veľmi komické, až sme sa na to nemohli pozerať 😀 .

DSC_3198DSC_3200DSC_3199DSC_3203DSC_3204

Prešli sme do zadnej časti areálu, kde bola obrovská trávnatá plocha, kde sme sa spolu s ďalšími ľuďmi vyvalili do trávy a už iba oddychovali 🙂 .

DSC_0177DSC_3228DSC_3237DSC_3239DSC_3245DSC_3256

Cestou na ubytko sme sa ešte pomotali po obchodíkoch, pojedli zmrzlinu a hotoví sme padli do postele.

Zajtra nás čaká opäť dlhý deň 🙂 . Ale o tom nabudúce…