Máme auto :)

Stalo sa presne to, čo bolo veľmi diskutovanou, a zároveň rázne odmietanou témou. Z rázneho nie, sa postupne stávalo možno, až sme skončili pri prezeraní inzerátov a skúmaní ponúk. Kde, resp. kedy sa to ale zlomilo?

Neviem presne deň ani hodinu, ale niekedy v lete sme si proste povedali, že asi máme Vancouveru dosť (plné zuby), a na zimu tiahneme do hôr. Predstava denno-denne upršaného Vancouveru v zime, kolabujúcej dopravy už pri prvej zatúlanej vločke snehu, nám jednoducho nebola moc po vôli. Ani práca nám veľa radosti do života neprinášala, tak prečo nie?

Oznámili sme, že v podnájme budeme iba do konca septembra ( odchádzať budeme aj tak skôr, 25. Septembra ideme ešte na Havaj na 10 dní ) a začali sme intenzívne riešiť, kam presne sa vydáme.

IMG_7223IMG_7220IMG_7226

Banff bola naša destinácia. Svetoznáme lyžiarske strediská na okolí, majestátne hory, malinké mestečko (nebude treba cestovať 3 hodiny denne do práce-z práce). Jediný problém bol ale s nájdením ubytovania. Buď neodpovedali na inzeráty, alebo to bolo lacné a pofiderné, alebo príliš drahé. Do úvahy prichádzala ešte práca s ubytovaním pre personál, tzv. staff acommodation. Písali sme do hotelov, vypĺňali množstvo formulárov, dotazníkov,… a aj tak bol z toho veľký prd. Opäť sa nám potvrdilo, že rovnako ako u nás, tak aj tu, keď nikoho nepoznáte, nikam sa nedostanete. Do úvahy prišlo ešte mestečko Lake Louise, čo je cca 50 km od Banffu, kde je síce neskutočné lyžiarske stredisko, no okrem neho , dvoch benzíniek a zopár hotelov, tam nič nie je. Navyše by tam nemala byť taká „tlačenka“ ako v Banffe.

A teraz to prišlo..“ale keby sme mali auto…“ a chrobák sa zavŕtal do hlavy. Lenže..riešiť prepis, pravdepodobne vodičák, a samozrejme, to najhoršie – poistenie. Dni plynuli a náš odchod sa blížil. Výpovede boli podané a my sme stále nemali vyriešenú prácu a hlavne ubytko. Maťov plán bol, že budeme kempovať v stane, kým si niečo nenájdeme ( ani by sme si nenašli, veď by sme vyzerali ako Robinsoni 😀 ), na čo som mu ja samozrejme povedala, že či je normálny, že ja v stane spať nebudem keď sú predpovede počasia na to obdobie okolo 5 stupňov.

Plán B. Požičiame auto ( nejak sme sa museli dostať z Vancouveru do Banffu – cca 900 kilometrov!,  autobus by nás vyšiel takmer rovnako ako požičanie auta, pretože by sme museli doplácať za batožinu, plus by sme cestovali zbytočne dlho..no túto možnosť sme zamietli ) na cca 4 dni a budeme v ňom spať, kým si niečo nenájdeme. Prijateľná možnosť. Iná vlastne ani nebola 😀 .

V priebehu týchto dní mi v jednej zo skupín Slovákov a Čechov na facebooku vyskočil inzerát na Toyotu Siennu, ktorú predával mladý pár, pretože sa vracal naspäť do Čiech. Bol to prerobený Van na spanie. Jediný problém bol v cene. Čakalo nás ešte veľa výdavkov, tak to bolo pre nás dosť podstatné. Cena nebola práve v rozmedzí nášho badžetu, no nedalo mi to, a z práce píšem Maťovi, či neskúsim napísať, či by sa dalo niečo spraviť s cenou. Asi sme mali veľké šťastie, keďže odpoveď bola áno 😉 .

IMG_9f050IMG_7099IMG_7098

Hneď sme sa aj dohodli, po práci prídu k nám aj s autom. Sienna sa nám pozdávala, všetko kemperské vybavenie by nám v ňom zostalo, a hlavne by sme mali kde spať aspoň nejakú dobu. Skúšobná jazda, a už aj sme išli vybrať  peniažky a odtiaľ do ICBC, kde sa robí prepis. (Celé nám to zabralo asi pol hodinu, vrátane 10 minutového čakania na úradníčku. Podotýkam – prišli sme tam okolo 21:00, mali otvorené do 22:00, za 20 minút sme vybavili prepis, poistku a dostali nové značky!!)

Poistenie na  3 mesiace , vrátane poplatku za značky a za prepis, bolo niečo okolo 600 CAD, no s tým sme, žiaľ, aj počítali.

A bolo to. Jediné, čo nás na tom celom mrzelo, bolo to, že sme ho nekúpili skôr 😀 a nevyužili ho v lete behaním po výletoch. Lenže kto mohol vedieť, že to takto celé skončí 🙂 . Hneď sa mi lepšie dýchalo, keď sme mali aspoň akú takú istotu v tom, že budeme mať kde prespať ( s odstupom času: ach, keby sme my len vedeli, čo nás ešte len bude čakať 😀 ).

IMG_9109IMG_9114IMG_9118IMG_9128

Takmer som zabudla.. po nadobudnutí auťáku sme ho večer po tme zaparkovali skoro hneď pre naším vchodom, kde bolo jediné voľné miestečko. Maťo niečo spomínal, že stojí v protismere, že všetci parkujú opačne, či to nepreparkuje, no nebolo kam, boli sme už dosť vyšťavení a ráno sme skoro vstávali do práce. Poobede mi už iba volá, že máme pokutu. 😀 Aby sa nepovedalo, tak sme Siennu hneď aj pokrstili 😀 .

Dôvodom bol hydrant, ktorý stál doslova ukrytý v kríkoch, bez akéhokoľvek označenia, pri ktorom sme stáli vo vzdialenosti menej ako 15 stôp, čo sa nám moc nezdalo ( Maťo si to bol odkrokovať ), ale nemali sme moc chuť sa doťahovať s kanadskou rukou zákona. Zaplatili sme to cez internet a vybavené. Poučenie: sledovať pri parkovaní  hydranty! 😉

Už keď sa celý tento príspevok nesie v takomto nákupnom duchu a oplieskavaní peňazí, tak máme aj pre vás dobrú správu 🙂 .

Matejko si konečne kúpil zrkadlovku, po ktorej už poriadne dlhú dobu túžil. Takže sa môžete začať tešiť konečne na kvalitnejšie fotky, nie iba také ajfonovské 😉 . Tie budú iba odomňa 😀 .

A najbližší príspevok už bude na tému……Havaj, vuiiiiiiiii 🙂 🙂 .

Príprava na Halloween v Canadian Tire

Upevňovanie šróbikov ( ja ako pomocník )

Pod mostom…

Tento ružový kamoš nás náhodne sprevádza od opustenia Vancouveru a chtiac-nechtiac sa asi stal naším cestovateľským maskotom ( vtipné na tom je, že deň pred odchodom do Kanady mi Maťo vytetoval ružového plameniaka na lýtko 😉 ).