Ako do Bulharska…

Neskoré vstávanie nám dlho nevydržalo, dnes zasa budík o 5tej ráno….Nieeeee ☹ . Ale aspoň sme vstávali do teplúčka, rýchlo sme sa zbalili, lebo za dve a pol hoďky nám odchádzal bus. Ešte šťastie, že sme to boli predošlý den čeknúť a vytlačiť palubné lístky, tak sme aspoň nemali problém nájsť stanicu. Odprevádzal nás nadherný východ slnka nad benzínovou pumpou 😃 a milá teta, ktorá sa s nami hneď ráno pustila do reči, keď nás videl trepať sa s kuframi na zastávku.

Tak ako včera, nasadáme na 310. Cesta do centra prebehla v poriadku, a potom menšia púť mestom s cestovnými kuframi. Ďakovali sme bohu, že máme kufre s kolieskami, lebo inak by to bola pohroma. Takto sa to dalo zvládnuť v pohodičke. Mimochodom Lulu prišla na to ako sa záhadné skrutky dostali do mojho kufra 😃 . Vysvitlo, že to bola vlastne odlomená jedna zo štyroch nožičiek na bočnej strane 😃 . Tupelká, v stredu po prílete nám to asi od únavy už vôbec nemyslelo 😃 .

Po asi pol hodine chôdze, s kuframi v tesnom závese 😊 , sme dorazili na Greyhound Calgary station. Mali sme ešte chvíľku času, tak sme zbehli do staničného bufetu na kávu a nejaké raňajky. Nasledovala kontrola zavazadel, sekuriťák nám popozeral batohy a jeho asistentka opáčila naše cestovné kufre. Asi jediných dvoch nás poslala na preváženie, lebo sa jej zdali príliš ťažké. Tak ako aj v lietadle, mali sme povolenú jednu príručnú batožinu na palubu autobusu, a druhú max do 23 kg do podpalubia. Tak sme išli vážiť kufre, šupol som kufor na váhu, teta to skontrolovala s odpoveďou „You are good“ 😃 . Na rade bola Lulu, dala kufor na váhu, teta taktiež skontrolovala, a malá Lulu mala dve kilečká nadváhu ( kufra 😊 ) , tak, že či si priplatí za kilá naviac ( oblial ju studený pot 😃 ),  alebo povyhadzuje nejaké veci z kufra. Neváhala a otvárala kufor 😃 , vyhodila nejaké tričká, uterák, žabky. Znova váha a znova príliš veľa kíl. Ďalšie kolo vyberania, obohatila môj batoh o nejaké ďalšie tričká a pár krémikov 😃 . Znovu váha………. a hádajte čo, stááále mala nejaké pol kilo naviac. Neúprosná teta asistentka autobusára jej to neodpustila, tak prišlo na rad ďalšie vyberanie vecí, naštastie jej konečne napadlo, že na nohách má obuté asi 5 gramové tenisky a v kufri schované 5 kilové Martensy. Prehodila teda obuv, a čuduj sa svete, konečne bola pod váhou 23 kg 😃 . Najlepšie na tom ale bolo, že sme prešli úplne bez problémov asi tromi letiskovými kontrolami, a vždy všetko OK, ale nalodiť sa na autobus bol pre Lulu evidentný problem (btw asi 6x som jej vravel, že na bus máme rovnaké váhové limity ako do lietadla 😃 ) . Nevadí, prežili sme, samozrejme sme sa ,,úspešne“ zaradili na úplný koniec rady čakajúcej na vstup do autobusu. Pánko autobusár Ton 😃 z Discover showky  Auction hunters nám skontoloval lístky, a boli sme na palube. Bohužiaľ, kvôli Lusindiným trampotám s kufrom sme sedeli každý na inom mieste. Čo uz narobíme, aspoň sme mali na palube Wi-Fi a elektrické zásuvky, nech sa nenudíme tých 17 hodín na ceste.

Príhovor pána šoféra a konečne vyrážame na cestu cez slávnu Trans Canada highway do Vancouveru. Už po hodinke cesty vchádzame do kanadských Rocky Mountains, konkrétne do parku Bow Valley. Úchvatné hory začínajú 😊 z každej strany niečo, nestíhame pozerať, fotiť. Po ceste máme nejakých 20 zastávok, tak spomeniem aspoň niektoré.

Prvá cik pauza 😃 je v mestečku Canmore. Začalo liať, tak sme toho moc nevideli, ale vyzeralo to tam luxusne, krásne zruby, moderné hotely v severskom štýle a tak.  Naštastie si Lulu sadla k nejakej babe, ktorá v tomto mestečku vystupovala, tak sme sa tešili, a od Canmore sme sedeli spolu. Kúsok cesty, a zasa stojíme v Banffe, podobné mestečko ako Canmore, obklopené horami z každej strany. Čistá nádhera 😊 .

IMG_3989IMG_3991IMG_3993IMG_4005IMG_4007

Ďalšia plánovaná zastávka bola na Lake Louise. Myslel som si, že pôjdeme aj okolo krásneho ľadovcového jazera s rovnomenným názvom, ale bohužial sme ho nevideli….. Nevadí, vrátime sa tam snáď na camp v lete 😉 . Pokračujeme, prechádzame národným parkom Yoho do ďalšieho národného parku Glacier. Zastavujeme v Revelstoku. Kto pozerával snowboardové videá, určite toto miesto pozná, mali sme asi 20 min prestávku, tak sme pofotili čo sa dalo, ale po ceste toho bolo na pozeranie oveľa viac. Všade boli hory, celý deň od rána sme boli vo vysokohorskom prostredí, neskutočná cesta.

IMG_4023IMG_4024IMG_4041IMG_4044IMG_4056IMG_4065IMG_4088IMG_4098IMG_4107IMG_4108

Nasadáme, pokračujeme smerom k Salmon Arms, popri ceste nádherné jazero, len škoda, že začalo nehorázne pršať. Boli sme v kolóne, lebo na autách nestíhali stierače. Po chvíli sme boli z najhoršieho vonku a pokračovali sme do mesta Kamloops. Tu bola plánovaná zastávka, nejakých 35 min, museli skontrolovať bus, spraviť poriadok a tak. S Lulu sme boli dokúpiť zásoby na cestu 😊 . Vyjdeme von na zastávku a autobus nikde. Mali ste vidieť ten prestrašený výraz 😃 ! „On ušiel, autobus nám odišiel, kde jeeeeee, macoo čo budeme robiť?!“ 😃 Hovorím, že veď neodišiel, neboj sa, tam je v nejakom servisnom centre pri benzínke…. „A je to určite on, si si istý??!!“, padala otázka za otázkou 😃 . Áno bol to on, za pol hodku sa vrátil a bolo všetko okej.

Na chvíľku z dohľadu zmizli hory, prechádzali sme mestami Merrit a Hope. Situácia začínala byť neznesiteľná, po 13 hodinách v buse už nepomáhalo ani pripojenie na net ani nič, človek nevedel ako si sadnúť, čo robiť, ale nakoniec sme to nejak zvládli. Zostávali ešte 4 hodky do cieľovej stanice. Od Hope bolo krásne slnečno a teplo, po ceste sme vystriedali pravdepodobne všetky ročné obdobia.

Po pár hodinkách konečne vystupujeme na Greyhound Pacific station vo Vancoveri. Na každého niekto čakal, len my sme boli nejakí opustení. Bola zima, tak som vytiahol bundu z kufra, a tá bola mokrá ešte z Islandu, tak parádička 😃 . Vonku pred stanicou nás hneď odchytila nejaka staršia pani, že ona sa sama boji ísť cez park ku Skytrainu 😃 , tak sme mali minútku spoločnosť.

Nasadneme na Skytrain do Richmondu ( časť Vancouveru ) , kde sme mali na dva týždne zajednané AirBnb ubytko. Hneď v Skytraine sa nám zasa prihovoril pánko, že kam cestujeme 😃 . Každý sa mal potrebu rozprávať asi 😃. Týpek dokonca poznal Slovensko a nejaké České reštiky v meste. Naštastie sme vystupovali, unavení sme boli ako psi, a nechcelo sa nám dvakrát vykecávať.

Vystúpili sme na plánovanej zastávke v Richmonde, smer Tim Hortons, dali sme nejaké sendviče a utekali sme na ubytko. Po desiatich minutách sme dorazili, do nejakého čínskeho geta, všade čínske znaky, neóny. Krpatý domček v ktorom sme mali nocovať vyzeral zvonku dosť odpudivo, ale hovoríme si, že ok okukáme to vnútri, hádam to nebude také zle. Nechcite ani vidieť čo nás čakalo 😲 !! Hneď pri vstupe špinavá stena ako obhorená. Potom sme našli dvere do našej izby za akýmsi špinavým, bordovým, semišovým závesom. Zámok vylomený, dvere pootvorené, no nechápali sme. Izba špinavá, smradľavá, celé zle, ako nejaké čínske feťácke doupie.

IMG_4139IMG_4138IMG_4135IMG_4136IMG_4137IMG_4132IMG_4130

Hovorím, že tak tu spať nemôžeme, dvere sa nedali ani zavrieť, voľakto nás v noci šupne do saklu a ideme na sushi 😃 . Kufre do rúk a ťaháme rezkým krokom kade ľahšie. Vonku sme na Hortons Wi-Fi okukali, či narýchlo nezoženieme náhradne ubytko, ale keďže bola skoro polnoc, nič sa nám nezadarilo.

IMG_3318IMG_3319IMG_4141

Ja som dostal nápad, že poďme prespať na vlakovú stanicu odkiaľ sme prišli, ale Lulu ma tromfla a navrhla letisko. Tak nasadáme zasa na Skytrain a padáme unavení stráviť noc na letisku…

M

One thought on “Ako do Bulharska…

1. Čaute tuláci!
    Super článok napínavý, aj som sa zasmiala a normálne to s vami prežívam 🙂 tá izba, to bol masaker, jak z hororu. Som sa bála, keď som vás videla večer na ulici, tak super, ze ste išli nakoniec na to letisko 👌 držím palce a teším sa na ďalší článok. Veľa šťastia, dávajte si pozor 😉