Dobré ráno v Calgary

Po daždivých dňoch na Islande sa budíme do slnečného rána v Calgary, vonku je nádherných 24 stupňov 😊. Ďalším plusom bolo, že sme nevstávali o 4tej ale tentokrát až o 7mej, tak sme boli aj celkom oddýchnutí. Dali sme sa konečne trochu do poriadku, nech sa za seba nemusíme na ulici hanbiť, a vyrazili sme do mesta.  Po ceste nás vítali veveričky 😃 podľa Lulu vyzerali skôr ako potkaníci, nevadí.

Hneď za rohom sme navštívili Tima Hortonsa, ospevovaný kanadský fast-food, ktorý je snáď všade, na každom kroku, je ho tu viac ako McDonaldov, a to je už čo povedať. Kúpili sme nejaké sendviče, hladní sme boli ako vlci, sadli sme na najbližšiu autobusovú zastávku a kŕmili sa, veď snáď nám čoskoro niečo pojde do Downtownu.  Dotlačili sme, naskočili na bus č. 310 a šup do centra mesta.

Ako prvé, a skoro aj posledné, na pláne v Calgary sme mali Calgary Tower. Jedným z dôvodov bolo to, že sme nemali moc času na vymýšlanie itineráru a návštevu všetkých možných atrakcií, a druhým to, že podľa nás v Calgary toho zas na pozeranie toľko nie je. V Downtowne sme boli za pár minút. Super je to, že tu sa nemôže stratiť snáď nikto (Lulu nezdieľa tento názor 😃 ), lebo je všetko v jednej rovine. Calgary tower, už spomínaná atrakcia mesta, navyše vytŕča do výšky, čiže hocikde v meste ste, stále vidíte túto pýchu.

IMG_3862IMG_3866IMG_3868

Kúpili sme lístky, jeden za 18 doláčov, a hor sa výťahom hore. Zasa sme prišli v skorú rannú hodinu, hore bol okrem nás asi iba jeden človek, no nanešťastie, po chvíľke sa to zmenilo, a dobehol nejaký školský výlet s asi pätnástimi deckami. Výhľad z veže bol parádny, na jednej strane Rockies, na druhej Downtown a potom už len dlhááááááá rovina a nič 😃 .

IMG_3876IMG_3885IMG_3889IMG_3892

Na jednej strane veže bola podlaha z priehľadného skla. Bol to síce trochu divný pocit na nej stáť, ale inak super 😊 . Lulinka nám mala trochu strach, ale nakoniec sa odhodlala aj ona, keď videla ako tam tie decká ležia, skáču atď. Popozerali sme, chvíľku sme hore zotrvali, a šup ho dolu. Určite odporúčame, za návštevu to určite stálo.

IMG_3205IMG_3879IMG_3880

Daľšia cesta viedla do mekáču 😲 . Dôvodom bolo doplnenie hladiny kofeínu v krvi, dali nám za vedro kávy, tak sme chvíľu posedeli. Lulu sa vybrala na záchodík, ale nevedela otvoriť dvere 😃 ,vyvolala paniku 😃 , zrazu pri nej stál upratovač, nejaký pánko z obsluhy atď. Mali tam totiž taký zaujímavý systém, že treba pri dverách zazvoniť, a niekto z personálu vám na diaľku odomkne zámok. Tak bola trochu legrace, ale misia sa nakoniec podarila.

Ďalším bodom programu bolo kupovanie káblov na notebooky. Naša redukcia, ktorú sme kúpili na Slovensku, plus tá z letiska, totiž nesedela s adaptérom. Tak sme vyhodili dalšie prachy za káble, ale konečne sme mohli nabiť noťasy.

Na ďalší deň ráno sme mali booknutý autobus z Calgary do Vanocuveru, tak sme išli na stanicu odkiaľ mal autobus skoro ráno vyrážať, aby sme očekovali, odkiaľ to vlastne pôjde. Potrebovali sme tiež vytlačit palubné lístky, bez ktorých by nás do autobusu nepustili. Cestu sme mali okolo obrovského skateparku s obrovským bowlom. V ten deň mohol byť radšej napustený vodou, vonku bolo riadne horúco a my sme mali dlhé nohavice ( ráno keď som hovoril, že si dám kraťase, mi bolo vysvetlené, že som pravdepodobne neni normálny, a mám si dať rifle 😃 ) . Dorazili sme na Greyhound station, tam bola  free Wifi, ako vlastne skoro vo väčšine mesta, tak sme cinkli domov, že žijeme, a utekali sme sa niekam najesť.

Po ceste naspäť do centra mesta sme natrafili na Libanonskú reštiku a niečo, čo sa podobalo na kebab, tak som si to dal. Volalo sa to Shawarma 😃. Bolo to super, Lulu mala nejaký šalát, tak sme sa podelili, všetko vyjedli a utekali sme ďalej.

Presunuli sme sa o pár ulíc do obchodného centra, kde sme kúpili spomínané káble. Tam sme si spravili kemp, a na vyše štyri hodiny sme sa ani nepohli. Dávali sme dokopy článok z Islandu. Lucka vybrala notebook z batohu a zistila, že počas cesty prešiel menšim vylepšením 😃 . Tak sme sa zasmiali 😃 ale inak naštastie všetko fungovalo. Okolo nás stále behala nejaká upratovačka, po troch hodinách čo sme tam sedeli, bola hádam šesťkrát utrieť stôl vedľa nás a dosť  škaredo zazerala. Čakali sme, kedy nás niekto príde vyhodiť. Nestalo sa, článok sme pridali, dúfame, že sa páčil 😉 .

Už bol skoro večer, tak sme šli na izbu. Zložili sme si veci a išli nájsť niečo pod zub. Na okolí boli len nejaké fast-foody, tak sme zakotvili v KFC, kuracie nugetky s hranolkami a dietnou Pepsi. ,,Super“ na večeru, ale čo už, všetko naokolo bolo už zatvorené.

IMG_3958IMG_3948IMG_3960

Vrátili sme sa na izbu a pokračovali v písaní ďalšieho článku z Islandu. Nejak sme nestíhali posledné dni. Dopísali sme, Lulu KO 😃, našiel som ju vykotenú na posteli. Uložili sme sa teda do postele a za sekundu nás povypínalo 😃 . Naštastie sme nezabudli nastaviť budíky, na druhý deň nás čakala skoro 17 hodinová cesta autobusom.. Držte palce nech prežijeme!!!